teisipäev, 7. aprill 2020

Toolide värskenduskuur- taaskasutus ruulib!

Mul oli oma käsitöötuppa tarvis kahte tooli. Palju raha ei raatsinud välja käia- remont ja uued riiulid võtsid niigi omajagu :)
Vaatasin siis kaubanduses ringi. Jyskis olid peaaegu normaalse hinnaga toolid müügis, aga no polnud ikka päris see.
Samuti vaatasin ringi Sõbralt Sõbrale poes. Kuna mul on kiiks, et toolid võiksid olla sarnased ja samas ka mugavad istuda, siis sobilikku ma ei leidnudki.
Siis meenus mulle, et meil keldris on 2 vana tooli, mis on mugavad ja stabiilsed (ei logise ega kolise), tirisin toolid keldrist üles. Need anti meile kunagi, et me need ära viskaksime, aga mulle meeldis nende kuju ja istumismugavus, seega need jäid viskamata. Katted olid kolepruunid ja toolijalad ka :) Värvisin toolijalad valgeks ja mõtlesin, et õmblen uued kleidid neile selga.
Vana tool pruunide jalgadega
Vanad toolikatted. Kulunud ja koledad.
Kanga sain Abakhanist. Otsisin hallikat või roosakat või beežikat, kuid sain hoopis heleda pastelse mündirohelise mööblikanga. Täpselt sobiliku! Ja mis veel kõige parem kogu selle asja juures- poole hinnaga!
Ostetud kangas ja värvi spikerdamiseks kaasavõetud tapeedijupp.
No see kangas seisis mul ikka terve aasta aega, sest polnud mahti sellega tegeleda ja no ma natuke nagu kartsin ka seda õmblemist, sest see tundus veidi keeruline :)
Otsisin kanga välja ja pesin selle eelnevalt läbi, et vältida hilisemat kokkutõmbamist. Sest näha oli, et originaalkatted on täitsa kokku kuivanud.
Sain ka ühe tõdemuse võrra rikkamaks: enne pesemist oleks tulnud kangas ära ooverdada, sest pesumasinast sain kätte kanga, mis koosnes narmastest ja pusadest. Ma arvan, et üks kõva 15 cm läks seetõttu kangast kaotsi küll. Ja kokku tõmbas see kangas pesus ka. Nii et kahest meetrist läks kõva 30 cm kaduma.
Võtsin toolilt mõõdud ja joonistasin lõiked.
Üks osa lõikest kangal- läheb lõikamiseks!
Klapitasin lõikeid, et ikka kangast välja tuleks. Volangid olid 250 cm pikkused, nii et sinna läks ka omajagu kangast. Tegin laiemad volangid- täpselt nii laiad, nagu kangas lubas ja välja andis. Kangast jagus nii täpselt, et paar väikest jupikest ja üks peenike riba jäidki vaid alles. (Meenub, et ma tahtsin algul vist 1,5 meetrit osta ja mees ütles, et osta ikka 2 meetrit ära! Hea, et ostsin.)
 Kõigepealt ooverdasin tükkidel servad.
Hakkasin kokku õmblema ja üllatuslikult polnudki nii keeruline, kui elgul ette kujutasin. Kõige keerulisem tundus see koht, kus tuli kangast 3x "ümber nurga" keerata, et tekiks selline jõnks.

Alguses keerulisena tundunud nurk
Aga kuna ma kunagi töötasin pehmemööbli õmblejana, siis tuletasin neid nippe jälle meelde ja polnudki midagi ületamatut. Õmblused said ka tepitud. Teppimisel tekkis küll hetkeks tunne, nagu ma töötaks jälle õmblejana :)
Toolid oma uute kleitidega
Toolijalgadel on vahvad kaardus jalad.
Vahepeal ma muidugi juba leidsin Sõbral Sõbrale poest Ikea pehme kattega reguleeritava ja ratastega tooli, nii et töötoas leiab kasutust vaid üks tool (no ratastega tool on kordades mugavam). Aga kuna oli tool, oli kangas ja kangas on nii hele, et sobib ka muudesse tubadesse, siis kasutust leiab see kindlasti ja õmblesin ikka mõlemile uued kleidid.

Tool hakkab olema toas, millel on selline tapeet ja sellised kardinad.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar